Hoe een ondergrondse parking van Mark een tevreden klant maakte

Hoe een ondergrondse parking van Mark een tevreden klant maakte

 
Motionmill

 

 
Vorige zaterdag wilde ik in alle rust de krant lezen in de zon. Mijn vrouw wilde op zoek naar dé ontbrekende plant voor onze postzegeltuin.
 
Het zal niemand verbazen dat ik me een half uur later niet in een ligstoel, maar achter het stuur bevond. Eindbestemming: een lekker groot tuincentrum.
 
Het zweet stond mij al op de lippen bij het idee eindeloos toertjes te rijden op zoek naar een parkeerplaats. Ik bedacht me dat de 9 cirkels van Dante’s hel dringend aan een update toe zijn. 10de cirkel: de parking van lekker grote tuincentra en consorten.
 
‘Naast La Divina Commedia, mogen parkings als deze ook eens geactualiseerd worden’, zei ik.
 
‘Herinner je je nog die ondergrondse parking met de groene en rode lampjes boven de vrije en bezette plaatsen en de blauwe boven de plekken voor personen met een beperking?
Dat was nu eens een goeie UX in real life!’ riep ik.
 
Mijn vrouw keek mij vanuit haar ooghoek niet-begrijpend aan. Doet ze wel vaker. Ik gooi dan ook geregeld een vakterm haar richting uit.
 
‘Goeie user experience. Gebruiksgemak, dus’, verklaarde ik.
 
Die optimalisering van parkeergarages is geen zuiver menslievendheid. Op minder dan 5 minuten staan de klanten al in de winkelstraat of het shoppingcenter. Ze hebben geen energie verspild aan een radeloze zoektocht. Dat betekent meer tijd en goesting om te winkelen. Slim.
 
En dat is exact waarom een vlotte UX hét belangrijkste element is bij het bouwen van een website.
 
Mensen zijn van nature ongeduldig. Tijdens hun online zoektocht heb je maximum 20 seconden de tijd om een bezoeker te overtuigen dat ze op jouw website vinden wat ze zoeken.
 
Laat je hen eindeloos rondjes draaien, dan zullen ze gefrustreerd de aftocht blazen en nooit meer terugkeren. En dus vooral: dan zal je hen niet converteren naar gelukkige klanten.
 
Mijn vrouw en ik zaten de volgende dag in de tuin.
Ik met de krant. Zij met een nieuwe plant. Ondanks een niet optimale UX, toch een geslaagde conversie.
De uitzonderingen bevestigen de regel.
 
Ook benieuwd hoe je met UX van je webbezoekers klanten maakt? Daar schreven we al heel wat artikels over. 
 
Met geïnspireerde groeten
Mark Tollenaere
PS: mijn favoriete UX artikels zijn onze 4 UX design lessen. Ideaal leesvoer als je vastzit in een parkeergarage met slechte UX. Je vindt ze hieronder:
 
 

Lees het artikel
UX Design les 1: geef je knoppen de aandacht die ze verdienen

 

Zonder goede knoppen wordt je website een frustrerend doolhof. Leer hoe je dit oplost
 

Lees het artikel
UX Design les 2: geef je website een goede footer
 
De footer is het laatste redmiddel voor mensen die niet direct vonden wat ze zochten. Zo pak je het aan
 

Lees het artikel
UX Design les 3: de gebruikerservaring is belangrijker is dan het ontwerp
 
Wat is UI? En waarom vinden we UX belangrijker dan UI?. Lees hoe het zit
 

Lees het artikel
UX Design les 4: gebruikers weten niet (altijd) wat ze willen
 
Kan je op het oordeel van je site-gebruiker vertrouwen? Ontdek het hier
 

Wat je misschien nog niet wist…

 
❤️ 22% van de populairste webshops gebruikt WooCommerce.    LEES MEER »
 
❤️ Trage website? Misschien ligt het aan je plug-ins.    LEES MEER »
 
❤️ Het loont om een blog te schrijven op je website.    LEES MEER »
 
❤️ Je wilt altijd de eigenaar van je eigen domeinnaam zijn.    LEES MEER »
 
  
 

 
Motionmill
Grotesteenweg 91
2600 Antwerpen
+32 (0)3 286 8040
info@motionmill.com
 

 


Facebook


Twitter


LinkedIn


Instagram

 

 
Je ontvangt deze e-mail omdat je geregistreerd bent bij Motionmill

 
 

 
© 2022 Motionmill
 

Gratis wijzer worden

Wil je vaker kwaliteitsartikelen zoals dit lezen? En dat helemaal gratis? Wij delen onze kennis met je. Schrijf je in voor de nieuwsbrief en je ontvangt 1 keer in de twee weken een leerzame, mooie, grappige, gelukkig makende mail.

Naam(Vereist)
* verplichte velden
Privacy(Vereist)
Hidden
Segment
Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.
Motionmill